8 Mayıs 2017 Pazartesi


KANAAT DUASI
Annem hep derdi ki “Var dersen var olur, yok dersen yok olur. Varlık varlığı, yokluk yokluğu çağırır. Var vara, yok yoka karışır… “  Hep şaşırırım çok az okul görmüş annem hayatı böyle gözesinden okumayı nereden öğrendi? Demek ki hikmet okulda değil hayatın içinde öğreniliyormuş! Annemin çocukken kulağıma çalınan bu altın küpesi yıllar sonra beni çok farklı yerlere getirecektir. Hayatımda bazı taşları yerinden oynatacaktır. Sadeleşme yolunda adımlar atmamı sağlayacaktır. 
Hala daha çok sade bir insan olduğumu zannetmiyorum… Henüz yolun çok başındayım. Bir sene önceki ben ile şuan ki ben arasında dağlar kadar fark var. Dağ dediğime bakmayın canım küçük dağlar. (tebessüm) Geçen sene eşyayla ilişki kuran benle şimdiki ben arasında da… Bu serüvenimide anlatacağım ama biraz daha zamana ihtiyacım var. Bugün sizinle bir duamı paylaşmak istiyorum. Sadeleşmeye başlamanın bilmem kaçıncı durağında birden kendimi sabah uyandığımda, gece yatarken şu duayı ederken buldum:
“Allah’ım her şey için sana çok teşekkür ediyorum. Hamdler sana olsun verdiğin ve vermediğin her şey için. Acılar ve sevinçler için. Mutluluklar ve üzüntüler için.
Allah’ım verdiğin bütün imtihanlara/hediyelere amenna ve saddakna. Eğer benim başıma geldiyse bu benim hayrıma. Bunu anlamış olduğum için sana teşekkür ediyorum
Allah’ım bugünde ölüm uykusundan uyandığım için sana binlerce kez hamdolsun.
Allah’ım sevdiğim insanın yanında uyandığım için sana şükürler olsun. Onu karşıma çıkardığın için teşekkürler Allah’ım…
Allah’ım bizi yarattın bizimle birlikte ihtiyaç duyduğumuz her şeyide yarattın. Birde üstüne güzellikleri bahşettin. Tahsiniyat olmasaydı da bizler yaşayabilirdik ama sen istedin ki en güzel şekilde yaşayalım. Çok cömertsin Allah’ım. Seni takdir etmekten aciziz Allah’ım…
Allah’ım ben, eşim ve ailemizin her şeyi var. Biz ihtiyaç duyduğumuz her şeye sahibiz. Daha fazlasınıda istemiyoruz. Gardroplarımız kıyafet dolu. Kütüphanemiz kitap dolu. Buzdolabımız meyve ve sebze dolu. Kilerimiz yiyecek dolu.
Şuan elimizde olanlar ve olmayanlarla çok mutluyuz. Yeni bir ayakkabılığa, daha rahat bir yatağa, renkli bir çöp kovasına, daha yeni bir başörtüye, okunmamış yeni bir kitaba daha ihtiyacımız yok. Elimizdekilerle mutluyuz Allah’ım.
Sevdiklerimizin hayatta olması en büyük hediye. Bu hediye için sana ayrıca şükürler olsun Allah’ım. Şükürler olsun Allah’ım…”
Günde bir ya da iki doz bu duayı ediyorsunuz ve gününüz güzelleşiyor. Anti ageng kremler gibi sizi gençleştiriyor.(tebessüm) Gereksiz üzüntülerinizi gideriyor. Kalbinize şifa oluyor. Yokun yokluğunda boğulmuyorsunuz. Varın varlığından sebep kadirşinas oluyorsunuz. Eşyaya köle olmaktan azade oluyorsunuz. En azından tüm bunlara bir adım daha yaklaşıyorsunuz. İnanmıyor musunuz? Deneyin eğer yanılıyorsam ne isterseniz yapmaya hazırım?  
Essen/Deutschland

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder